Τι αλλάζει στα ιδιωτικά σχολεία με το ν/σ του υπ. Παιδείας
Ευελιξία στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος στα ιδιωτικά σχολεία, αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, συμβάσεις αορίστου χρόνου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς με κατάργηση συμβάσεων διετίας, και δυνατότητα πρόσθετης απασχόλησης σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου, με παράλληλη δυνατότητα αύξησης εισοδήματός τους, αλλά και αξιοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων και το καλοκαίρι, προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση που παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Όπως τονίζει το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, που εντός της ημέρας θα αναρτηθεί προς δημόσια διαβούλευση, στηρίζονται στο εξής τρίπτυχο: α) απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, β) αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στήριξη των εκπαιδευτικών και γ) αξιοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων και ευελιξία.
Ειδικότερα, ως προς την οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας, εισάγονται τα εξής:
- Ευελιξία στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού ΥΠΑΙΘ)
- Ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων
- Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας με μόνο έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας
- Διεύρυνση δυνατότητας μετεγγραφών μαθητών (και από ιδιωτικά σε ιδιωτικά σχολεία).
Ως προς τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, το υπουργείο προτείνει:
- Αξιολόγηση σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών (κατ’ αναλογία κριτηρίων δημόσιου σχολείου)
- Πρόβλεψη συμβάσεων αορίστου χρόνου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς – κατάργηση συμβάσεων 2ετίας
- Δυνατότητα περιορισμού ωραρίου 1) κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και 2) σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου
- Δυνατότητα πρόσθετης απασχόλησης εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου, με δυνατότητα αύξησης εισοδήματος
- Έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας στον ορισμό Διευθυντή και Υποδιευθυντή από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης
- Δυνατότητα αντικατάστασης Διευθυντή/Υποδιευθυντών εντός του σχολικού έτους
- Δυνατότητα διορισμού Υποδιευθυντή/ών (προαιρετική και όχι υποχρεωτική), ανεξαρτήτως αριθμού.
Σύμφωνα με το υπουργείο με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δίνονται παράλληλα ευκαιρίες απασχόλησης των εκπαιδευτικών, με δυνατότητα αύξησης του εισοδήματός τους. Συγκεκριμένα:
- Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου με πρόσθετη αμοιβή
- Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή
- Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).
Οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται πλέον με συμβάσεις αορίστου χρόνου, ενώ καταργούνται οι συμβάσεις 2ετίας των εκπαιδευτικών.
Σε ό,τι αφορά στη χρήση των κτηριακών εγκαταστάσεων:
- Δίνεται η δυνατότητα συστέγασης όλων των ειδών φορέων εκπαίδευσης
- Προβλέπεται η αξιοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων και το καλοκαίρι, με δυνατότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών του σχολείου και αύξησης του εισοδήματός τους.
«Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, εκσυγχρονίζουμε τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, χτίζουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης. Από το συγκεντρωτισμό, τον κρατικό παρεμβατισμό, την ακαμψία και τον περιορισμό πρωτοβουλιών στην αποκέντρωση, την αυτονομία, την ευελιξία, την ενίσχυση καινοτομιών και τη συνεργασία» αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.
Στόχοι της νομοθετικής αλλαγής, όπως επισημαίνεται είναι οι εξής:
- Μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας
- Ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας
- Ενίσχυση του δικαιώματος της γονεϊκής επιλογής σχολείου
- Ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά στην οργάνωση και στη λειτουργία της σχολικής μονάδας
- Αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου.
Πηγή: naftemporiki.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea