Υπ. Παιδείας: "Η εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία έχει δρομολογηθεί"
Η Νίκη Κεραμέως είχε προαναγγείλει πρόσφατα τον εμπλουτισμό του σχολικού προγράμματος, με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής ως νέας θεματικής ενότητας.
«Ο εμπλουτισμός αυτός δρομολογείται αφενός με την προσθήκη νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα, όπως ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή, η καταπολέμηση των εξαρτήσεων, αφετέρου με την αναμόρφωση των ήδη υπαρχόντων σχολικών προγραμμάτων και εγχειριδίων», είχε αναφέρει συγκεκριμένα η υπουργός Παιδείας.
«Μήλον της έριδος» στάθηκε το πρόγραμμα «Παίζω με τον Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου». Ένα σχολικό πρόγραμμα σεξουαλικής εκπαίδευσης που έφερε πολλές αντιδράσεις.
Την τελική απόφαση για την τύχη του βραβευμένου προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης θα έχει μετά τη γνωμοδότηση του νέου διοικητικού συμβουλίου του ΙΕΠ η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αναστασία (Σίσσυ) Γκίκα. Ωστόσο ακόμα και αν επανεγκριθεί, η χρονιά πρέπει να θεωρείται χαμένη καθώς δεν υπάρχει χρόνος για την επανεκκίνησή του στα σχολεία.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά του νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου. Περιλαμβάνει πέντε ενότητες μαθημάτων για την τάξη αλλά και αντίστοιχες υποστηρικτικές ενότητες για τις/τους εκπαιδευτικούς. Τα μαθήματα γίνονται σε μηνιαία βάση και είναι δίωρης διάρκειας, ενώ αντίστοιχη διάρκεια έχουν οι δια ζώσης υποστηρικτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών.
Η κυρία Γερούκη, σχολική σύμβουλος εξηγεί ότι το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής διδάσκεται εδώ και χρόνια στις ευρωπαϊκές χώρες και υπογραμμίζει ότι τα παιδιά μέσω της γνώσης μπορούν να διδαχθούν πολλά προστατεύοντας παράλληλα τον εαυτό τους.
«Θα είχαμε για παράδειγμα πολύ λιγότερα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, γιατί τα ίδια τα παιδιά θα ήξεραν τι επιτρέπεται και τι όχι στο άγγιγμα και θα ενημέρωναν κάποιον από το περιβάλλον τους,ακόμη κι αν ο δράστης ήταν ο γονιός τους», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Το «περίεργο» της υπόθεσης είναι ότι το εν λόγω πρόγραμμα εγκρίθηκε στην αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς (με την πράξη 42/17-10-2019 και αριθμό πρωτοκόλλου παραλαβής από το υπουργείο Παιδείας 163744/21-10-2019), οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν σχετικό σεμινάριο για να το υλοποιήσουν στις τάξεις τους, οι γονείς επίσης παρακολούθησαν ενημερωτικές εκδηλώσεις, ωστόσο πριν από λίγες μέρες το υπουργείο ζήτησε από το ΙΕΠ την επανεξέτασή του, με απότελεσμα το «πάγωμά» του μέχρι νεωτέρας.
Σε σημερινή ανακοίνωσή της η Κεραμέως, με αφορμή δημοσιεύματα για τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων αναφορικά με τη σεξουαλική αγωγή στα σχολεία, η Υπουργός, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε:
«Η εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία έχει ήδη δρομολογηθεί από το Υπουργείο, και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) επεξεργάζεται ήδη σχετικές προτάσεις. Με αφορμή την παρουσίαση των προτεραιοτήτων μας, έχουμε προαναγγείλει ότι η σεξουαλική αγωγή θα περιλαμβάνεται στις νέες θεματικές που θα ενταχθούν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και θα αποσκοπούν πρωτίστως στην καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών, στην ενίσχυση της ενταξιακής και συμπεριληπτικής εκπαιδευτικής πολιτικής εν γένει και στη διαμόρφωση πιο σφαιρικών προσωπικοτήτων των μαθητών. Μάλιστα, τις προσεχείς ημέρες το ΙΕΠ θα δημοσιεύσει ανοιχτή πρόσκληση υποβολής εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού για όλες τις επιμέρους νέες θεματικές, οι οποίες και θα οργανώνονται σε 4 βασικούς θεματικούς πυλώνες, προκειμένου να υλοποιηθεί η πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων από το ερχόμενο σχολικό έτος. Στο πλαίσιο αυτό, θα κληθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς – συμπεριλαμβανομένων εκείνων που υλοποιούν ήδη πετυχημένα προγράμματα στα σχολεία τα οποία αφορούν στις θεματικές όπως εθελοντισμός, οδική ασφάλεια, πρόληψη από εξαρτήσεις, ρομποτική, σεξουαλική αγωγή – να καταθέσουν τις προτάσεις τους και σχετικό υλικό ανά θεματική. Είναι δέσμευσή μας να εκσυγχρονίσουμε το σχολείο, ώστε να εφοδιάσουμε τους μαθητές μας και με σύγχρονες δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να αξιοποιούν καλύτερα τη γνώση και να ανταποκρίνονται σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.»
Πηγή: news247.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea