Αυξήθηκαν οι μαθητές στα ιδιωτικά
Με αξιοσημείωτη αύξηση –περί το 3%– των μαθητών τους έκλεισαν το σχολικό έτος 2017-2018 τα ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το ίδιο διάστημα, ο αριθμός των μαθητών γυμνασίου μειώθηκε, ωστόσο περισσότεροι συνέχισαν στο λύκειο. Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι το ενδιαφέρον των ενηλίκων για τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας. Ειδικότερα, από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή προκύπτουν τα ακόλουθα:
• Ο συνολικός αριθμός των μαθητών γυμνασίου το 2017-2018 μειώθηκε ελάχιστα (-0,2%), από 313.130 το 2016-2017 σε 312.604 το 2017-2018. Λόγω της υπογεννητικότητας, η μέση υποχρεωτική βαθμίδα «έχασε» 28.711 μαθητές από το 2009 έως το 2018.
• Το 2017-2018 αυξήθηκε ο αριθμός των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων κατά 3,2% σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά (από 14.843 σε 15.311). Η αύξηση αποδίδεται και στην κατάργηση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων το 2015 και στην εικόνα υποβάθμισής τους που ακολούθησε τα επόμενα χρόνια.
• Σε αντίθεση με τα γυμνάσια, στα λύκεια της χώρας ο αριθμός των μαθητών το 2017-2018 αυξήθηκε κατά 0,6% σε σχέση με το 2016-2017. Το 2017-2018 φοίτησαν 245.811 μαθητές, ενώ την προηγούμενη χρονιά 244.386. Στα δημόσια σχολεία η αύξηση ήταν 0,4%, αλλά σημαντικά μεγαλύτερη ήταν στα ιδιωτικά, κατά 2,9%.
• Οι σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2017-2018, σε σχέση με το 2016-2017, στα γυμνάσια παρέμειναν 1.823, ενώ στα λύκεια μειώθηκαν από 1.348 σε 1.345.
• Το διδακτικό προσωπικό κατά το σχολικό έτος 2017-2018, σε σχέση με το 2016-2017, αυξήθηκε από 38.411 σε 38.706 άτομα στα γυμνάσια και από 23.822 σε 23.970 άτομα στα λύκεια.
• Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές στα γυμνάσια για το σχολικό έτος 2017-2018 ήταν ένας εκπαιδευτικός προς 8,1 μαθητές, έναντι ενός εκπαιδευτικού προς 8,2 μαθητές το σχολικό έτος 2016-2017, ενώ παρέμεινε αμετάβλητη για τα λύκεια τα σχολικά έτη 2016-2017 και 2017-2018 (ένας εκπαιδευτικός για 10,3 μαθητές).
• Σημαντική είναι η αύξηση των μαθητών στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (ΣΔΕ), που είναι γυμνάσια ενηλίκων και ανήκουν στη δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση. Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2017-2018 παρουσίασαν αύξηση 5,1% σε σχέση με το 2016-2017. Οι αλλοδαποί αυξήθηκαν κατά 10,2%, ενώ οι μαθητές που έλαβαν απολυτήριο κατά το σχολικό έτος 2017-2018 παρουσίασαν αύξηση 3,1% σε σχέση με το 2016-2017. Οι μαθητές από χώρες εκτός Ε.Ε. στα ΣΔΕ αυξήθηκαν κατά 14,9%, γεγονός που υποδηλώνει πως πρόσφυγες στην Ελλάδα επέλεξαν να ενταχθούν στην εκπαίδευση της χώρας μας.
Σημαντικά κενά σε Πειραματικό Σχολείο
Σημαντικά κενά στο διδακτικό προσωπικό βασικών μαθημάτων, όπως Βιολογία, Κοινωνιολογία, Χημεία, Γεωγραφία, Μαθηματικά, Πληροφορική και Μουσική, υπάρχουν ακόμη στο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ). Συνολικά οι απουσίες των εκπαιδευτικών σημαίνουν 76 χαμένες ώρες μαθήματος την εβδομάδα για όλες τις τάξεις. Αυτό αποτυπώνει το 15μελές Συμβούλιο Λυκείου του ΠΣΠΑ σε επιστολή του, την οποία συνυπογράφει το 15μελές Συμβούλιο του Γυμνασίου του ΠΣΠΑ, προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. «Θα θέλαμε να σας τονίσουμε ότι δεν πραγματοποιούνται βασικά μαθήματα κατευθύνσεων στη Β΄ και τη Γ΄ Λυκείου. Λόγω των ανωτέρω ελλείψεων, ο τίτλος Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών φαντάζει κενός περιεχομένου. Κατόπιν τούτου σας παρακαλούμε θερμά να προχωρήσετε χωρίς χρονοτριβή στον διορισμό του αναγκαίου διδακτικού προσωπικού στο σχολείο μας», λένε οι μαθητές.
Πηγή: kathimerini.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea