Στο 45ο Δημοτικό Σχολείο Κυψέλης, κανένα παιδί δεν θα κάθεται πια μόνο στο διάλειμμα
Το 45ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών συμμετέχει σε μια σπουδαία πρωτοβουλία.
Από αυτές τις όμορφες πρωτοβουλίες που μαθαίνουν στα μικρά παιδιά ότι αγόρια και κορίτσια έχουν ίσες ευκαιρίες. Ότι το σχολείο δεν είναι ένα αποστειρωμένο περιβάλλον όπου οι μαθητές διδάσκονται την ύλη και όταν το κουδούνι χτυπήσει τρέχουν γρήγορα στην έξοδο.
Το Δημοτικό Σχολείο της Κυψέλης, θέλει να μάθει στα παιδιά, να σκέφτονται, να διεκδικούν, να σέβονται. Γι αυτό και συμμετέχει σε ένα εντυπωσιακό πιλοτικό πρόγραμμα που θέλει όλα τα παιδιά να απολαμβάνουν ίδιο χώρο στο προαύλιο.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Ηofstede, η ελληνική κοινωνία έχει κατά 57% αρσενική διάσταση.
Κάτι που σημαίνει ότι καθοδηγείται από τον ανταγωνισμό, την επιτυχία και τα επιτεύγματα -ένα σύστημα αξιών που αρχίζει στο σχολείο και συνεχίζει καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής μας.
Η χαμηλή βαθμολογία στη θηλυκή διάσταση της ελληνικής κοινωνίας σημαίνει ότι η φροντίδα των άλλων και η ποιότητα ζωής δεν είναι οι κυρίαρχες αξίες στην κοινωνία. Μια γυναικεία κοινωνία είναι αυτή όπου η ποιότητα της ζωής είναι σημάδι επιτυχίας.
Όπως στην κοινωνία έτσι και στα σχολεία, τα προαύλια είναι συνήθως «ποδοσφαιρο-κεντρικά» δηλαδή δομημένα ως γήπεδα, με τρόπο που ενθαρρύνουν τα αγόρια να αθληθούν, να τρέξουν και να «κατακτήσουν» το χώρο, ενώ τα κορίτσια, αλλά και τα αγόρια που επιθυμούν μία χαμηλότερης έντασης δραστηριότητα εκτοπίζονται στην περιφέρεια του χώρου.
Στο 45ο Δημοτικό Σχολείο Κυψέλης, οι εκπαιδευτικοί θέλουν να μοιράσουν το χώρο δίκαια σε όλα τα παιδιά, για να μην κάθεται κανένα παιδί μόνο του στο διάλειμμα. Αποφάσισαν λοιπόν να συμμετέχουν σε ένα project το οποίο επιδιώκει να επανεξετάσει και να επανασχεδιάσει τις αυλές ώστε να ανταποκρίνονται σε μία μεγαλύτερη ποικιλία αναγκών και επιθυμιών των μαθητών.
Ιθύνων νους οι «Equal Saree», μια ομάδα νέων Καταλανών αρχιτεκτόνων στην οποία εντάχθηκαν και τρία κορίτσια από την Ελλάδα και την Κύπρο. Η Εύα Γρηγοριάδου, η Γεωργία Μανουσογιαννάκη και η Κωνσταντίνα Χρυσοστόμου.
Όπως αναφέρει και το kathimerini.gr η ομάδα αρχιτεκτόνων σε συνεργασία με τους δασκάλους του σχολείου «χαρτογράφησαν» το προαύλιο. Εν συνεχεία, οι μαθητές πήραν τη σκυτάλη καταγράφοντας τι τους αρέσει και τι όχι στην αυλή με ατομικές ζωγραφιές και κάπως έτσι ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος στο 45ο Δημοτικό Σχολείο, στην Κυψέλη. Πολύ σύντομα αναμένεται να δούμε τα πρώτα αποτελέσματα. Εν αναμονή λοιπόν.
Πηγή: bovary.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea