WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Εκπαιδευτικά νέα

Οι Πρώτοι «Ψηφιακοί» Μαθητές Αποφοιτούν και Πετυχαίνουν…

Doukas Xrysanthi189 χρόνια μετά την εφαρμογή του καινοτόμου διδακτικού μοντέλου “1:1 Educational Computing” στα Εκπαιδευτήρια Δούκα, οι πρώτοι μαθητές αποφοίτησαν φέτος με εξαιρετικά αποτελέσματα στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Ελλάδας και εξωτερικού.


Τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, ως πολύπλευρος Εκπαιδευτικός Οργανισμός που μεταδίδει γνώσεις, αναπτύσσει δεξιότητες και καλλιεργεί αξίες στους μαθητές, έχει χαράξει, τις τελευταίες δεκαετίες, μία δραστήρια πορεία προς την καινοτομία σε πολλά επίπεδα.

Με οδηγό την Παράδοση και στόχο την Πρόοδο, εφαρμόζονται πρωτοποριακές μέθοδοι που προάγουν τις Ικανότητες του 21ου αιώνα, έτσι ώστε οι μαθητές να αποκτούν τα απαραίτητα εφόδια προκειμένου να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις των καιρών μας, ως Παγκόσμιοι Πολίτες με Ελληνική Ταυτότητα.


Τα τελευταία 9 χρόνια, εφαρμόζεται με επιτυχία η μεθοδολογία «Διδακτικό Μοντέλο 1:1» (“1:1 Educational Computing”), με άριστα αποτελέσματα, όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της «πρώτης γενιάς μαθητών» που συμμετείχαν στο όλο εγχείρημα.


Το “1:1 Educational Computing” προβλέπει τη χρήση ενός ατομικού Μαθητικού Υπολογιστή για κάθε μαθητή από Δ’ Δημοτικού έως και Α’ Λυκείου, με τον οποίο συμμετέχει στις μαθησιακές δραστηριότητες. Η πρακτική αυτή αναδεικνύει, καθώς εξελίσσεται, τα πολλά οφέλη που προσφέρει:

• ο μαθητής γίνεται συμμέτοχος στην προσωπική του μάθηση και στα εκπαιδευτικά δρώμενα, δημιουργός των «τεχνημάτων» του
• ο εκπαιδευτικός γίνεται συνεργάτης και καθοδηγητής, οργανώνει, εμπνέει και δημιουργεί βιωματικές δραστηριότητες, καλλιεργεί την πρωτοβουλία, την υπευθυνότητα, την κριτική σκέψη
• με τα ποικιλόμορφα εργαλεία του Μαθητικού Υπολογιστή, εξατομικεύεται η διδασκαλία, ενισχύονται οι πολλαπλές αναπαραστάσεις, προωθείται η έρευνα και η αναζήτηση πληροφοριών.


Για το έργο αυτό, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα βραβεύθηκαν, το 2011, στην «Αριστεία και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» του Υπουργείου Παιδείας.


Ο Μαθητικός Υπολογιστής δεν ανταγωνίζεται και δεν ακυρώνει τους καθιερωμένους τρόπους διδασκαλίας, αλλά τους συμπληρώνει. Πρόκειται για ένα υψηλής αξίας εργαλείο και για ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέσο μάθησης, διδασκαλίας και ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων διότι:

• αποτελεί εξαιρετική προσομοίωση του τετραδίου,
• μετατρέπει την επίπεδη επιφάνειά του σε πολυ-παραμετρικό εργαστήριο προσομοίωσης και πειραματισμού,
• είναι ένα ισχυρό εργαλείο δημιουργικής έκφρασης (με κείμενο, ήχο, εικόνα),
• ενισχύει την έρευνα και την αποτελεσματική αναζήτηση πληροφοριών,
• μπορεί να επιτελέσει κάθε μορφής αξιολόγηση.


Doukas Xrysanthi18bΓια να οργανωθεί όλο το ψηφιακό υλικό το οποίο χρησιμοποιείται στην εκπαιδευτική διαδικασία, έχει σχεδιαστεί ένα Περιβάλλον Διαχείρισης του Μαθητικού Υπολογιστή, το Desktop for Student, ως «επιφάνεια εργασίας». Αυτό το φιλικό περιβάλλον εργασίας περιέχει πλούσιο ψηφιακό διαδραστικό. Ως αποτέλεσμα, οι μαθητές έχουν άμεση πρόσβαση σε κάθε μαθησιακό αντικείμενο ή οποιαδήποτε ανοιχτή και κλειστή εφαρμογή. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί διευκολύνονται σε θέματα οργάνωσης και παρουσίασης της δουλειάς τους.

Το σχολικό έτος 2017-18, αποφοίτησαν οι πρώτοι μαθητές που συμμετείχαν στο καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “1:1 Educational Computing”, σημειώνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα στις εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας και του Εξωτερικού.


Με ποσοστά που αγγίζουν το 100%, οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου και International Baccalaureate των Εκπαιδευτηρίων Δούκα σήμερα φοιτούν στα Πανεπιστήμια της πρώτης τους επιλογής και σε σχολές υψηλής ζήτησης σε Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία, Καναδά, ΗΠΑ και Αυστραλία, χάρη στις δικές τους προσπάθειες αλλά και χάρη στις Γνώσεις, τις Δεξιότητες και τις Αξίες που έλαβαν από το σχολείο τους.

Δεν είναι τυχαίο που η φετινή μεγάλη επιτυχία στις εισαγωγικές εξετάσεις συμπίπτει με την αποφοίτηση της «πρώτης γενιάς» μαθητών που αξιοποίησαν δημιουργικά τον Μαθητικό Υπολογιστή και επωφελήθηκαν από τις ικανότητες του «ψηφιακού γραμματισμού».


Φυσικά, η επιτυχία αυτή οφείλεται και στο ευρύτερο εκπαιδευτικό μοντέλο που εφαρμόζουν τα Εκπαιδευτήρια Δούκα. Σύμφωνα με εξατομικευμένες προσεγγίσεις ανάλογα με τις ανάγκες, την ηλικιακή ζώνη και τους ρυθμούς μάθησης, κάθε μαθητής και κάθε μαθήτρια αναπτύσσει, ομαλά και σταδιακά, ολοκληρωμένη προσωπικότητα μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα που παρέχει πολλαπλά ερεθίσματα.

Ωστόσο, οι φετινές επιδόσεις των αποφοίτων του Σχολείου επικυρώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ορθότητα μίας εκπαιδευτικής επιλογής, η οποία, εννέα χρόνια πριν, αμφισβητήθηκε ιδιαίτερα. Είναι αλήθεια ότι, όταν, το 2007, μετά από μακροχρόνια έρευνα, υιοθετήθηκε η προσέγγιση “1:1 Educational Computing”, οι επικριτές ήταν πολλοί.


Πράγματι, η τεχνολογία μπορεί να προκαλέσει φοβίες, ακόμη και να «δαιμονοποιηθεί» λόγω των φαινομένων εθισμού που προκαλεί η κατάχρησή της. Εδώ όμως, δεν πρόκειται για κατάχρηση αλλά για ουσιαστική και δημιουργική αξιοποίηση μέσα σε ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον.

 

Οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, εκτός από δεξιότητες «ψηφιακού γραμματισμού», μαθαίνουν να οργανώνουν την εργασία τους, να αξιοποιούν τα μέσα που προσφέρει η τεχνολογία, να μαθαίνουν μέσα από πολλαπλές αναπαραστάσεις, να συνεργάζονται, να ερευνούν, να αλληλεπιδρούν, να αναπτύσσουν κριτική σκέψη και να αξιολογούν τα αποτελέσματα της εργασίας τους.

Αποκτούν δηλαδή, βασικές Ικανότητες 21ου αιώνα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται δυναμικά στις απαιτήσεις και τις προκλήσεις του σύγχρονου ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και αργότερα, της απαιτητικής επαγγελματικής ζωής.

 

Φωτογραφίες

*πάνω αριστερά: Η Χρυσάνθη στην αποφοίτησή της, Ιούνιος 2018
*δεξιά: Η Χρυσάνθη και οι φίλες της στα πρώτα τους ψηφιακά βήματα, πριν 10 χρόνια

 

 

Πηγή: eduadvisor.gr

 

Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.