WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Εκπαιδευτικά νέα

Κιλκίς: Μαθητές δημοτικού έφτιαξαν την ιστοσελίδα του αρχαιολογικού Μουσείου

ArxaiologikoMouseioKilkisΑγαπούν τον τόπο τους και το δείχνουν με κάθε τρόπο. Ορισμένες φορές δε, με εξαιρετικά ελπιδοφόρο, ευρηματικό για την ηλικία τους και απόλυτα συμβατό με τις τεχνολογικές εξελίξεις τρόπο.


Ο λόγος για παιδιά, μαθητές και μαθήτριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς «Κώστας Λαχάς», που έδωσαν σάρκα και οστά σε μια ιστοσελίδα για το Αρχαιολογικό Μουσείο Κιλκίς.

Οπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ το σχετικό πρότζεκτ είναι ήδη στον αέρα, έχοντας πάρει την έγκριση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), υλοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος, στη διάρκεια του σχολικού έτους 2015-2016, τόνισε, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθυντής του σχολείου, Κώστας Ταλαμπίρης. Πρωταγωνιστές του εγχειρήματος ήταν μαθητές και μαθήτριες από ένα τμήμα της Δ' τάξης και δύο τμημάτων της ΣΤ' τάξης του δημοτικού σχολείου.


«Είμαστε πολύ κοντά στο Μουσείο. Σκεφτόμασταν τι μπορούμε να κάνουμε για να αξιοποιήσουμε τη γειτονιά μας και να αναδείξουμε τον αρχαιολογικό πλούτο της ευρύτερης περιοχής» είπε ο κ. Ταλαμπίρης και πρόσθεσε πως σ' αυτό το πλαίσιο ελήφθη η απόφαση για την κατασκευή της ιστοσελίδας, καθώς προβλέπεται στο πρόγραμμα σπουδών του δημοτικού σχολείου (στο σχετικό μάθημα της Τεχνολογίας).

Αφού έγιναν όλες οι απαραίτητες επαφές και συνεννοήσεις με τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους φορείς, το έργο άρχισε σταδιακά να υλοποιείται, έχοντας ως κινητήρια δύναμη τη θέληση των παιδιών, η οποία μετουσιώθηκε σε έργο, επισήμανε ο κ. Ταλαμπίρης.


Ενα έργο, το οποίο αποτέλεσε και μία διαφορετική διαδικασία μάθησης κι αυτό διότι, όπως εξήγησε ο κ. Ταλαμπίρης, μέσα απ΄αυτό τη δράση οι μαθητές ανακάλυψαν τον τόπο και την ιστορία του, διερευνώντας και καταγράφοντας τα εκθέματα του αρχαιολογικού μουσείου της πόλης, των αρχαιολογικών σημείων της ευρύτερης περιοχής. Τελευταίο "βήμα" ήταν η αποτύπωσή τους σε μία ιστοσελίδα η οποία αποτελεί προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία.

Παράλληλα, η δράση αποσκοπούσε στην προώθηση και υιοθέτηση από τους μαθητές μιας συγκεκριμένης στάσης και συμπεριφοράς, σχετικά με τη προστασία και ανάδειξη των αρχαιολογικών θησαυρών, που εκτίθενται στην περιοχή τους, ανέφερε ο κ. Ταλαμπίρης.


Τα παιδιά της Δ' Δημοτικού έκαναν τη φωτογράφιση και την καταγραφή των εκθεμάτων, των πληροφοριών που σχετίζονταν με κάθε ένα απ' αυτά και δημιούργησαν και το γλωσσάρι που "φιλοξενείται" στην ιστοσελίδα. Τα παιδιά της ΣΤ' Δημοτικού κατασκεύασαν παζλ και κουίζ με βάση τα εκθέματα του μουσείου και ασχολήθηκαν με τις μεταφράσεις της περιγραφής των εκθεμάτων. Η περιγραφή των εκθεμάτων του Μουσείου παρουσιάζεται στα ελληνικά, στα αγγλικά και στα γερμανικά. Βέβαια, συμπλήρωσε ο κ. Ταλαμπίρης, όλες οι δράσεις έγιναν υπό την καθοδήγηση και την επιμέλεια των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

Στο έργο συμμετείχαν πέρα από τους μαθητές και τις μαθήτριες των τάξεων Δ΄ και Στ΄ της Σχολικής χρονιάς 2015-2016 και οι εκπαιδευτικοί Ναζή Κωνσταντινίδου, Ελπίδα Χατζηαθανασίου, Μαρία Γιοβανούδη, Παρθένα Χαραλαμπίδου, Ιωάννα Κολοβού, Μαρία Σαϊτά και Μαρία Μουρατίδου Κάργιου, ενώ τη γενική επιμέλεια είχε ο εκπαιδευτικός Ταλαμπίρης Κώστας.


Σύμφωνα με όσα αναφέρονται και σε σχετική ανακοίνωση, «το έργο αυτό δεν θα είχε υλοποιηθεί χωρίς την πολύτιμη συνδρομή των αρχαιολόγων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κιλκίς και κυρίως της Δρ. Μαρίας Φαρμάκη, η οποία από την αρχή έδειξε ειλικρινές και έμπρακτο ενδιαφέρον για την υλοποίηση του εγχειρήματος, και το υποστήριξε με τις χρήσιμες οδηγίες που ήταν απαραίτητες για την επιτυχή υλοποίησή του. Η συνεργασία του μουσείου και του σχολείου θα συνεχιστεί και στο μέλλον με συνισταμένη την κοινή προσπάθειά μας για την ανάδειξη του Μουσείου αλλά και της ιστορίας του τόπου μας».

Για να δείτε την ιστοσελίδα πατήστε ΕΔΩ.

 

Πηγή: iefimerida.gr


Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.