100.000 «κλικ» στο www.study4exams.gr
Με ένα «κλικ» από τον υπολογιστή τους οι μαθητές της Γ' Λυκείου που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές, μπορούν εφεξής να έχουν πρόσβαση σε ασκήσεις, σημειώσεις, ακόμη και βιντεοδιαλέξεις τριών μαθημάτων στα οποία θα εξεταστούν τον Μάιο-Ιούνιο.
Τα «ψηφιακά εκπαιδευτικά βοηθήματα» είναι μία καινοτομία του υπουργείου Παιδείας την οποία έχουν «αγκαλιάσει» χιλιάδες μαθητές καθώς ήδη έχουν καταγραφεί πάνω από 100.000 «χτυπήματα» στη σχετική ιστοσελίδα (www.study4exams.gr ), τα οποία πολλαπλασιάζονται καθημερινά.
Τα ψηφιακά εκπαιδευτικά βοηθήματα δεν υποκαθιστούν σε καμιά περίπτωση την τακτική διδασκαλία στο σχολείο και το έργο των εκπαιδευτικών, αλλά σκοπεύουν να προσφέρουν έναν συμπληρωματικό, ευέλικτο και σύγχρονο τρόπο πρόσβασης των μαθητών σε χρήσιμο υποβοηθητικό υλικό. Τα διαδικτυακά μαθήματα γίνονται σύμφωνα με τα βιβλία, οι ασκήσεις είναι ασκήσεις και του βιβλίου αλλά και εκτός βιβλίου, και επιπλέον τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να δουν υποδειγματικές επιλύσεις ασκήσεων ή απαντήσεις θεμάτων που έχουν μπει σε Πανελλαδικές Εξετάσεις προηγούμενων ετών.
Τα τρία πρώτα μαθήματα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα είναι τα Μαθηματικά και η Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, καθώς και τα Αρχαία Ελληνικά.
Στόχος του υπουργείου Παιδείας, είναι την επόμενη χρονιά να επεκταθεί η υποστήριξη των μαθητών και στα υπόλοιπα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά και στα μαθήματα της Β' Λυκείου.
Αξίζει να επισημανθεί ότι το σύνολο της ύλης κάθε βοηθήματος περιλαμβάνει όλα τα κεφάλαια της ύλης του σχολικού βιβλίου που έχουν επιλεγεί για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ενώ η βασική δομή της ύλης αποτελείται από τα αντίστοιχα κεφάλαια, τα οποία με τη σειρά τους είναι χωρισμένα σε ενότητες.
Κάθε ενότητα περιλαμβάνει:
- Βιντεοδιάλεξη, που απαρτίζεται από επιμέρους βίντεο, τα οποία αποτελούν τη βιντεοσκοπημένη παράδοση της αντίστοιχης ύλης
- Σημειώσεις της ενότητας
- Παραδείγματα για την κατανόηση της θεωρίας με υποδειγματικές λυμένες ασκήσεις
- Ερωτήσεις και ασκήσεις για εξάσκηση, και απαντήσεις και λύσεις των ασκήσεων
Τα βοηθήματα περιλαμβάνουν επίσης επαναληπτικές ασκήσεις, που αναφέρονται στο σύνολο της ύλης του αντίστοιχου μαθήματος, καθώς και λυμένα θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων προηγούμενων ετών.
Τέλος, μέσα στο περιβάλλον κάθε βοηθήματος πρόκειται να υλοποιηθεί η υπηρεσία υποβολής ερωτημάτων, που θα δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αποστέλλουν ερωτήσεις και απορίες σχετικά με την ύλη του μαθήματος ή/και τις ασκήσεις.
Τα ερωτήματα θα συλλέγονται από ομάδα καθηγητών, που θα είναι υπεύθυνοι για το συγκεκριμένο μάθημα, θα ομαδοποιούνται ανά κεφάλαιο ή ενότητα και στη συνέχεια θα αναρτώνται μαζί με τις απαντήσεις τους σε συγκεκριμένο χώρο της σελίδας του μαθήματος.
Τι απαιτείται για την πρόσβαση στην ιστοσελίδα
Για την πρόσβαση των υποψηφίων στη σελίδα των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων θα πρέπει ο υπολογιστής να διαθέτει κατ' ελάχιστον:
- Επεξεργαστή με συχνότητα ρολογιού 233 ΜΗz
- Μνήμη RAM 256 ΜΒ
- Ταχύτητα σύνδεσης στο Internet 1 Mbps
H ταχύτητα αυτή είναι απαραίτητη για να μπορείτε να πλοηγηθείτε χωρίς προβλήματα στο περιεχόμενο των Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων και κυρίως για να δείτε και να μεταφορτώσετε τα αρχεία των βιντεοδιαλέξεων χωρίς καθυστερήσεις.
Με μικρότερες ταχύτητες σύνδεσης είναι πιθανόν να υπάρχει αδυναμία ή μεγάλη καθυστέρηση κατά τη διαδικασία του buffering του αρχείου βίντεο.
- Ηχεία
Ενισχύεται ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός στα σχολεία
Πρόκληση για το υπουργείο Παιδείας αλλά και για τους εκπαιδευτικούς αποτελεί η ολοκλήρωση του ψηφιακού σχολείου, καθώς θεωρείται επιτακτική η ανάγκη της ουσιαστικής ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της ύλης όλων των μαθημάτων.
Τα στατιστικά στοιχεία, άλλωστε, που αποτυπώνουν τη σχέση των εκπαιδευτικών με τις νέες τεχνολογίες μόνο ενθαρρυντικά δεν είναι. Ειδικότερα:
- 35% των εκπαιδευτικών δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει τις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) για τα μαθήματά τους (μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση 74%).
- 31% των εκπαιδευτικών δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία ή σχεδόν καμία εμπειρία στη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφοριών Επικοινωνίας (μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση 7%).
- 40% των σχολείων έχουν δική τους ιστοσελίδα (εκτιμάται ότι μόλις το 10-15% είναι ενεργές).
- Μόλις το 1,4% των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το 3,7% που εργάζονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουν ενεργή ιστοσελίδα στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των υπηρεσιών στο ψηφιακό σχολείο, το υπουργείο Παιδείας υλοποιεί σειρά δράσεων, όπως την ενίσχυση των υποδομών δικτύου και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολείων, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών κ.ά.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
Πηγή: https://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11462&subid=2&pubid=56834950