Τι ζητούν οι θεσμοί από το υπουργείο Παιδείας
Φόρτο «νομοθετικής εργασίας» ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας με τις διατάξεις για το αναθεωρημένο μνημόνιο, που υπέγραψε με την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης.
Πέραν όσων έχουν ήδη ανακοινωθεί, οι θεσμοί όπως φαίνεται από το κείμενο που δημοσιεύθηκε, δεν παρεμβαίνουν προς το παρόν ανοικτά, αλλά εκφράζουν προβληματισμούς για τις περυσινές παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας στα ιδιωτικά σχολεία και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών τους και αναφέρονται σε αξιολόγηση του σχετικού νόμου και πιθανές τροποποιήσεις του. Ακόμη κάνουν λόγο και για την ανάγκη αξιοποίησης της περιουσίας των πανεπιστημίων.
Για το θέμα των ιδιωτικών σχολείων αναφέρουν ότι «το πλαίσιο απολύσεων που θεσπίστηκε με τον νόμο περί ιδιωτικής εκπαίδευσης (Νόμος 4472/2017) θα αξιολογηθεί έως τον Μάρτιο του 2018 και, εφόσον απαιτείται, θα γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις να συμφωνηθεί με τα θεσμικά όργανα και να νομοθετηθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2018 και να τεθεί σε εφαρμογή για το σχολείο το έτος 2018-19».
Όπως αναφέρεται συγκεκριμένα στο επίσημο κείμενο που δημοσιεύθηκε:
- Η Ελλάδα θα πρέπει να εκσυγχρονίσει ακόμη περισσότερο το εκπαιδευτικό της σύστημα σε όλα τα επίπεδα για να πετύχειβελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ισότητα. Οι αρχές θα έχουν στα χέρια τους τις συστάσεις της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσω ενός συγκεκριμένο σχέδιο δράσης μέχρι τον Μάιο του 2018. Μια προκαταρκτική έκθεση δημοσιεύθηκε από τον ΟΟΣΑ τον Ιούλιο του 2017, ένα σχέδιο έκθεσης που θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2018 και την τελική έκθεση έως τον Απρίλιο του 2018.
- Σε συμφωνία με τα θεσμικά όργανα, οι αρχές θα πρέπει, μέχρι το Μάρτιο του 2018: i) να εγκρίνει νομοθετικά μέτρα σχετικά με τους μελλοντικούς διορισμούς και την αξιολόγηση των διευθυντών των σχολείων με στόχο να εξασφαλίσει μια αποπολιτικοποιημένη, διαφανή και αξιοκρατική διαδικασία συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής του AΣΕΠ στις αρμόδιες επιτροπές και την αναβάθμιση του ρόλου τους μέσα στις σχολικές μονάδες και προσδιορίζοντας τις προοπτικές σταδιοδρομίας τους (ii) εγκρίνει νόμο για την αναβάθμιση των φορέων που είναι υπεύθυνοι για τις αξιολογήσεις και (iii) να εγκρίνει νόμο για την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, της σχολικής αυτοαξιολόγησης και της ορθολογικής χρήσης των πόρων.
- Μέχρι το Μάιο του 2018 θα πρέπει να υιοθετηθεί μια στρατηγική για την αρχική και συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι αρχές θα συμφωνήσουν με τα θεσμικά όργανα για το τι πρέπει να περιμένουν σε επίπεδο δημοσιονομικό από την οργάνωση της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα τέλη για μεταπτυχιακές σπουδές, τις υπηρεσίες σε τρίτους και άλλους και την εκμετάλλευση της πανεπιστημιακής περιουσίας.
- Οι αρχές θα κάνουν «βήματα μπροστά» στα θέματα που αφορούν τη σύγκλιση με τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ όσον αφορά τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας ανά μέλος του προσωπικού και οι αναλογίες των μαθητών ανά τάξη και τις αναλογίες μαθητών ανά δάσκαλο.
- Ως επόμενο βήμα και ως προαπαιτούμενη δράση, οι αρχές θα υιοθετήσουν νομοθεσία για i) την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία έως 30 ώρες την εβδομάδα · ii) τα κριτήρια και το χρονοδιάγραμμα για τη συγχώνευση των σχολικών μονάδων από το σχολικό έτος 2018-2019 και iii) τον αποκλεισμό της ώρας του γεύματος από τις ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Οι αρχές μαζί με τον ΟΟΣΑ θα επανεξετάσουν όλους τους σχετικούς δείκτες, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων στοιχείων μέχρι τον Απρίλιο του 2018.
- Το πλαίσιο απολύσεων που θεσπίστηκε με τον νόμο περί ιδιωτικής εκπαίδευσης. 56 του Νόμου 4472/2017 θα αξιολογηθεί έως τον Μάρτιο του 2018 και, εφόσον απαιτείται, θα γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις να συμφωνηθεί με τα θεσμικά όργανα και να νομοθετηθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2018 και να τεθεί σε εφαρμογή για το σχολείο το έτος 2018-19.
Πηγή: in.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea