Νέες ειδικότητες στα τμήματα Μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑΛ
Σε συνέχεια της επιτυχημένης πρώτης υλοποίησης της Μαθητείας, στην οποία συμμετέχουν περίπου 1200 νέοι και νέες, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αποφάσισε να επεκτείνει την εφαρμογή του συγκεκριμένου θεσμού. Για αυτό το λόγο σχεδιάζει να εντάξει από την επόμενη σχολική χρονιά 2017-18 νέες ειδικότητες αποφοίτων Επαγγελματικών Λυκείων στο πλαίσιο του Μεταλυκειακού Έτους– Τάξη Μαθητείας, καθώς και να διευρύνει τον αριθμό των ΕΠΑ.Λ. που προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα στους αποφοίτους της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο του 2017 θα δημιουργηθούν τμήματα μαθητείας – με βάση τις διαθέσιμες θέσεις μαθητείας - στις παρακάτω νέες ειδικότητες:
- Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών
- Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων
- Γραφικών Τεχνών
- Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
- Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού
- Βοηθός Ιατρικών –Βιολογικών Εργαστηρίων
- Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων
- Βοηθός Φυσικοθεραπευτή
- Αισθητικής Τέχνης
Υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρώτη φάση υλοποίησης του προγράμματος λειτουργούν ήδη σε ΕΠΑ.Λ. τμήματα μαθητείας από τις 10-3-2017 στις παρακάτω ειδικότητες:
- Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών,
- Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων,
- Τεχνικός Οχημάτων,
- Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής,
- Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής,
- Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής, και
- Βοηθός Νοσηλευτή.
Στις ειδικότητες αυτές θα ξεκινήσουν νέα τμήματα είτε από τον Οκτώβριο του 2017, για περιοχές που δεν λειτουργούν αντίστοιχα τμήματα, είτε από το Δεκέμβρη του 2017, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του 9μήνου των ήδη λειτουργούντων τμημάτων.
Όπως έχουμε επανειλημμένα σημειώσει, ο θεσμός του «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας» αποτελεί μια εναλλακτική μαθησιακή διαδρομή μετά την αποφοίτηση από το ΕΠΑ.Λ., παρέχοντας προαιρετικά τη δυνατότητα στους ενήλικες αποφοίτους του να εκπαιδευτούν στο χώρο εργασίας είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα. Στους μαθητευόμενους παρέχεται καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος αμοιβή, η οποία ορίζεται στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Κατά την 9μηνη διάρκεια του προγράμματος, το οποίο τελεί υπό την εποπτεία των ΕΠΑ.Λ., οι απόφοιτοι συμμετέχουν βάσει συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών στο «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας − Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» διάρκειας 28 ωρών εβδομαδιαίως για τέσσερις ημέρες, ενώ παρακολουθούν 7ωρο εργαστηριακό μάθημα της ειδικότητας στο αρμόδιο ΕΠΑ.Λ. και το Εργαστηριακό Κέντρο (μία φορά την εβδομάδα).
Με τη συμμετοχή των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. στο θεσμό της μαθητείας επιχειρείται η αναβάθμιση της εργασιακής προοπτικής των αποφοίτων και η ομαλή και ασφαλής είσοδός τους στην αγορά εργασίας, με στόχο τη σύζευξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την απασχόληση και τη στήριξη των αποφοίτων μετά την απόκτηση του πτυχίου τους. Ταυτόχρονα, σε αντίθεση με άλλες μορφές εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας, εξασφαλίζεται μέσω της εφαρμογής συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών ότι οι μαθητευόμενοι αποκτούν ουσιαστικές και σχετικές με την ειδικότητά τους γνώσεις. Σε επίπεδο αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων συνεπάγεται τη λήψη Πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, το οποίο χορηγείται μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των προσόντων τους από τον ΕΟΠΠΕΠ.
Στρατηγικός μας στόχος είναι η ποιοτική αναβάθμιση συνολικά της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Σε αυτό συμβάλλουν τόσο η νέα δομή των Επαγγελματικών Λυκείων, με την οποία εξασφαλίζουμε την παροχή στέρεων γενικών και εξειδικευμένων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων στους μαθητές αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση, όσο και η διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. σε ΤΕΙ, Πανεπιστήμια και στρατιωτικές σχολές.
Πηγή: minedu.gov.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea