Και επισήμως η αντιστοίχιση ελληνικών τίτλων σπουδών με ευρωπαϊκούς
Η ανάπτυξη του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και η αντιστοίχισή του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων παρουσιάστηκε σε Ημερίδα που διοργανώθηκε στο υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) στο πλαίσιο της επικαιροποίησης της Έκθεσης Αντιστοίχισης του Εθνικού Πλαισίου με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, υπό την εποπτεία και το συντονισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Εισηγήσεις πραγματοποίησαν διεθνείς εμπειρογνώμονες και στελέχη του CEDEFOP και του ΕΟΠΠΕΠ.
Χαιρετίζοντας, εκ μέρους του υπουργού Κώστα Γαβρόγλου, την εκδήλωση ο Γ. Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς Παυσανίας Παπαγεωργίου τόνισε ότι η αντιστοίχιση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων της Ελλάδας με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων σηματοδοτεί την κορύφωση μίας υποχρέωσης και μίας προσπάθειας που είχε ξεκινήσει το 2010 και που ολοκληρώθηκε το 2015 με τον καλύτερο τρόπο. Υπογράμμισε ακόμη ότι το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αναμένεται να θεσμοθετηθεί με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα εκδοθεί με πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π..
Στον χαιρετισμό του ο Υφυπουργός Δημήτρης Μπαξεβανάκης επισήμανε ότι η αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων δεν είναι ένα στατικό γεγονός, αλλά μια δυναμική διαδικασία που ναι μεν προσφέρει σημαντικά οφέλη για την Ελλάδα, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί και υποχρεώσεις. Σημείωσε ακόμη ότι το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων έρχεται να ενισχύσει τη συνολική προσπάθεια αναβάθμισης της ΕΕΚ (ΕΠΑΛ και ΙΕΚ) που έχει σχεδιαστεί και ξεκινήσει να υλοποιείται από το ΥΠΠΕΘ κατά τον τελευταίο χρόνο, με σημαντικούς άξονες:
• Την ποιοτική αναβάθμιση της ΕΕΚ (π.χ. μέσω της ανάπτυξης σύγχρονων Προγραμμάτων & οδηγών Σπουδών ή την επικαιροποίηση και ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της Αρχικής και Συνεχιζόμενης Κατάρτισης στην Ελλάδα)
• Την επέκταση του θεσμού της μαθητείας σε ένα ξεκάθαρα και αυστηρά ρυθμισμένο περιβάλλον ώστε να εξασφαλίζεται η ποιοτική υλοποίησή της
• Την επένδυση στις υλικοτεχνικές υποδομές της ΕΕΚ
• Την ανάδειξη του Κοινωνικού ρόλου της ΕΕΚ
Στη ομιλία του ο κ. Παυσανίας Παπαγεωργίου ευχαρίστησε την υπηρεσία και τους συμβούλους του ΕΟΠΠΕΠ «που αγόγγυστα συμβάλουν σε κάθε πρόκληση και κάθε εργασία που φέρνει μπροστά τους το ΥΠΠΕΘ αλλά και οι ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας», τον πρόεδρο του οργανισμού Βασίλη Δαγδιλέλη και τον διευθύνοντα σύμβουλο Σταύρο Καργκούνη καθώς και το ΔΣ του οργανισμού «που υποστηρίζει την εφαρμογή πολιτικών απαραίτητων για την εξυγίανση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και για την καταπολέμηση της μάστιγας της ανεργίας».
Η εκδήλωση απευθύνθηκε σε εκπροσώπους φορέων εκπαίδευσης, κατάρτισης απασχόλησης και κοινωνικών εταίρων, εκπαιδευτικούς, συμβούλους σταδιοδρομίας, με στόχο την ευρύτερη αξιοποίηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων προς όφελος των πολιτών, σε ότι αφορά την παρουσίαση και κατάταξη των προσόντων τους.
Οι ελληνικοί τίτλοι σπουδών για τις τρεις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης (πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας), των οποίων η αντιστοίχιση με τους ευρωπαϊκούς θα αναρτηθεί σήμερα από την Κομισιόν, κατανέμονται σε οκτώ επίπεδα:
3 Πτυχίο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, ΕΠΙΠΕΔΟΥ 3 (ΣΕΚ)
4 Πτυχίο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ (ΕΠΑ.Σ.)
4 Απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)
4 Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας – ΕΠΑ.Λ.
5 Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, Επιπέδου 5 (ΕΠΑ.Λ.-Τάξη Μαθητείας)
5 Δίπλωμα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, ΕΠΙΠΕΔΟΥ 5 – Ι.Ε.Κ.
5 Δίπλωμα / Πτυχίο ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
6 Πτυχίο / Δίπλωμα ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
7 Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης
Πηγή: minedu.gov.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea