Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην αποδοχή της διαφορετικότητας
Ποιο ρόλο παίζει η εκπαίδευση, βοηθώντας την προώθηση της ανοχής και της κατανόησης στις πολυπολιτισμικές κοινωνίες; Πώς μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση της διαπολιτισμικής ανεκτικότητας; Και σε ποια ηλικία μπορεί να ξεκινήσει αυτό;
Η Αυστραλία είναι μια από τις χώρες με τη μεγαλύτερη εθνοτική πολυμορφία, αλλά και οι αυτόχθονες κοινότητες έχουν αντιμετωπίσει μια μακρά ιστορία διακρίσεων. Ωστόσο εκεί υπάρχουν αρκετά διδάγματα μπορούν να αντληθούν σε σχέση με την ποικιλομορφία, μέσω της ατομικής ένταξης για μία ημέρα σε μια άλλη κουλτούρα. Στα σχολεία σε όλη την χώρα, μέσω των επονομαζόμενων «Πολιτιστικών Προγραμμάτων Έγχυσης για την Ανακάλυψη της Διαφορετικότητας», η παλιά Αυστραλία συγχωνεύεται με τη νέα Αυστραλία και διδάσκει τους μαθητές να ζουν σε μια πιο αρμονική και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνία. Για παράδειγμα, οι μαθητές καλούνται να περάσουν μία ημέρα ως Αβορίγινες. Αυτό είναι και το πιο δημοφιλές από τα εκατό και πλέον προγράμματα που τρέχουν.
Στο Βέλγιο ο φόβος της τρομοκρατίας έχει δημιουργήσει ανησυχίες σε σχέση με τις διαπολιτισμικές συγκρούσεις και την κατανόηση των άλλων. Αλλά σε μια από τις πολυπολιτισμικές γειτονιές της χώρας, ένας βρεφικός σταθμός κατάφερε να κερδίσει την αναγνώριση για το θετικό του παράδειγμα, υποστηρίζοντας την ποικιλομορφία και την διαφορετικότητα στην κοινότητα. Ο βρεφονηπιακός σταθμός “Tierlantuin” στο Γκεντ καλωσορίζει κάθε μέρα 42 παιδιά και βρέφη, ηλικίας από οκτώ εβδομάδων μέχρι τριών ετών. Εκεί βρίσκονται μαζί παιδιά από διαφορικά κοινωνικά υπόβαθρα και οι γονείς είναι ευπρόσδεκτοι οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, καθώς εμπλέκονται ενεργά στις δραστηριότητες και συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια ή εργασίες. Όπως λέει η διευθύντρια του σταθμού, τα παιδιά που έχουν τέτοιες παραστάσεις από μικρή ηλικία θα γίνουν περισσότερο ανεκτικοί άνθρωποι στο μέλλον.
Πηγή: gr.euronews.com
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea