Τροπολογίες ρυθμίζουν θέματα Ειδικής Αγωγής και Δια Βίου Μάθησης
Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και της Δια Βίου Μάθησης ρυθμίζουν δυο τροπολογίες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων οι οποίες κατατέθηκαν στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις».
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση στο προτεινόμενο άρθρο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ρυθμίζονται θέματά της προκειμένου να επιτευχθούν με το βέλτιστο τρόπο οι στόχοι της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Εισάγεται ο θεσμός των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης των οποίων σκοπός τους είναι η βελτίωση των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων ενσυναίσθησης των μαθητών των γενικών σχολείων και η καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας.
Μεταβάλλεται το ισχύον σύστημα κατανομής των μαθητών σε τμήματα, με κύριο γνώμονα την κατά το δυνατό αποτελεσματικότερη κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.
Επίσης, εισάγεται η δυνατότητα επιλογής του κατάλληλου αναλυτικού προγράμματος στα Δημοτικά Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι μπορεί να εφαρμόζεται με αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) της ΣΜΕΑΕ ή ελλείψει αυτής ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, το αναλυτικό πρόγραμμα της γενικής εκπαίδευσης ή το Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος της Ειδικής Αγωγής (ΠΑΠΕΑ) που ορίζεται στο ΠΔ 301/1996 (Α΄ 208) ή ένα μεικτό σύστημα των ανωτέρω προγραμμάτων.
Μεταξύ των άλλων ρυθμίσεων είναι και αυτή με την οποία αναγνωρίζεται ως δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία αυτή που προσφέρθηκε σε μια σειρά δομών της Ειδικής Αγωγής για μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Ρυθμίσεις για τη Δια Βίου Μάθηση
Με την τροπολογία για τη Δια Βίου Μάθηση ορίζεται μεταξύ των άλλων η υπαγωγή του
«Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ)» και του «Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ)» στην αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς (ΓΓΔΒΜΝΓ).
Επίσης, υπάρχει ρύθμιση με την οποία προβλέπεται ότι η στελέχωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας με ωρομίσθιους εκπαιδευτές ενηλίκων για την εκπαιδευτική περίοδο 2015 – 2016 θα γίνει με τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης της εκπαιδευτικής περιόδου 2014 – 2015. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται για την εν λόγω ρύθμιση ότι Το δημόσιο συμφέρον το οποίο ανάγεται στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, τα οποία παρέχουν τίτλο σπουδών ισότιμο με το απολυτήριο της εννιάχρονης υποχρεωτικής τυπικής εκπαίδευσης, επιτάσσει την άμεση και άνευ ετέρου στελέχωση τους με τον αναγκαίο αριθμό του προσωπικού των ΣΔΕ.
Πηγή: minedu.gov.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea