Υποτροφίες για μαθητές από τα ιδρύματα Ωνάση και Λάτση
«Το Ίδρυμα Ωνάση συνεχίζει να στηρίζει τις ελληνικές αποστολές μαθητών και των συνοδών καθηγητών τους, στις Διεθνείς ή Βαλκανικές Επιστημονικές Ολυμπιάδες και για το 2016».
Σε αυτή τη σημαντική ανακοίνωση προχώρησε ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Δρ. Αντώνης Παπαδημητρίου, παρουσία και του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη, σε εκδήλωση που πραγματοποίησε το Ίδρυμα Ωνάση στο χώρο της Ελληνικής Βιβλιοθήκης του.
«Η στήριξή μας αποτελεί την ενσάρκωση του σκοπού μας, την απελευθέρωση, δηλαδή, των δυνάμεων της χώρας. Υπογραμμίζουμε την έμφαση που δίνουμε στη στήριξη της νέας γενιάς που προσπαθεί να ανοίξει τα φτερά της, ιδίως όταν μας εκπροσωπεί σε διεθνές επίπεδο, εκπέμποντας και εκεί έξω την Ελλάδα που θέλουμε», υπογράμμισε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο Δρ. Αντώνης Παπαδημητρίου.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, τόνισε στο χαιρετισμό του: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ίδρυμα Ωνάση, που με τις ενέργειές του τιμά τη διαθήκη του ιδρυτή του. Για την κυβέρνηση, είναι καθήκον να ενισχύσει το δημόσιο σχολείο και για αυτό μένει ανοικτή σε συνέργειες με φορείς μη κερδοσκοπικούς, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν σε κάποια σημεία, όχι συνολικά, αναβάθμισης και ενθάρρυνσης του δημόσιου σχολείου».
Το Ιδρυμα Λάτση
Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση ανακοίνωσε τα αποτελέσματα δύο προγραμμάτων του που υλοποιούνται σε διαφορετικές βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.
Συγκεκριμένα, εγκρίθηκαν 21 νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία καθώς επίσης και 25 νέες προπτυχιακές υποτροφίες σε δημόσια πανεπιστήμια της Ελλάδας. Το κάθε πρόγραμμα καλύπτει διαφορετικές ανάγκες που παρουσιάζονται στην ελληνική κοινωνία.
Αναβάθμιση της ποιότητας στην εκπαίδευση
Με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας στην εκπαίδευση, το Ίδρυμα υλοποιεί για τρίτο σχολικό έτος το πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Παρέα» σε δημόσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας.
Μέσω του προγράμματος παρέχεται η δυνατότητα σε νηπιαγωγούς και δασκάλους να εμπλέξουν και να συνεργαστούν με τα παιδιά σε καινοτόμες βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες δεν περιορίζονται μόνο στον χώρο του σχολείου και είτε είναι σχετικές με την τοπική κοινωνία είτε εισάγουν τους μαθητές και τις μαθήτριες σε καινούργιους κόσμους γνώσης.
Για το σχολικό έτος 2015-2016 εγκρίθηκαν 21 δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν από 1.073 μαθητές σε 24 σχολεία στη Στερεά και Δυτική Ελλάδα, στην Πελοπόννησο και στην Κρήτη. Κάποιες από τις σχολικές μονάδες που χρηματοδοτούνται είναι χαρακτηρισμένες ως δυσπρόσιτες από του υπουργείο Παιδείας και σε πολλές από αυτές οι μαθητές και οι μαθήτριες προέρχονται από ευάλωτα κοινωνικά και οικονομικά περιβάλλοντα (σχολεία με μαθητές και μαθήτριες Ρομά, μετανάστες, σχολεία με τμήματα ένταξης και ειδικά σχολεία).
Η φετινή θεματολογία των προγραμμάτων είναι πλούσια και περιλαμβάνει τις τέχνες, τις θετικές επιστήμες και τον τοπικό πολιτιστικό πλούτο, την κατανόηση του παρελθόντος αλλά και επίκαιρα κοινωνικά ζητήματα, όπως η βιωσιμότητα του φυσικού περιβάλλοντος και το προσφυγικό.
Οι προτάσεις αξιοποιούν με εναλλακτικούς εκπαιδευτικούς τρόπους τις σχολικές υποδομές και τις νέες τεχνολογίες, συνδυάζοντας όσο το δυνατόν περισσότερα γνωστικά αντικείμενα και καταργώντας τυχόν γεωγραφικούς και άλλους περιορισμούς.
Πρόσβαση στην εκπαίδευση
Λόγω της δυσχερούς κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας, το Ίδρυμα υλοποιεί με συνέπεια το πανελλαδικό πρόγραμμα υποτροφιών στο πλαίσιο του οποίου στηρίζονται περισσότεροι από 120 νέοι και νέες κάθε χρόνο.
Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση προπτυχιακών σπουδαστών των οποίων η φοίτηση καθίσταται δύσκολη, έως αδύνατη, λόγω οικονομικής κατάστασης καθώς και λόγω άλλων κοινωνικών παραγόντων (πολυτεκνία, απώλεια γονέων, θέματα υγείας κ.λπ.).
Το Ίδρυμα ενέκρινε 25 νέες υποτροφίες για πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες από όλη τη Ελλάδα, οι οποίοι σπουδάζουν σε διαφορετικό μέρος από τον μόνιμο τόπο κατοικίας της οικογένειάς τους και αντιμετωπίζουν ιδιαίτερη δυσκολία να αντεπεξέλθουν στα αυξημένα έξοδα που συνεπάγεται η φοίτησή τους.
Συγκεκριμένα, 8 νέοι υπότροφοι προέρχονται από τη Στερεά και Κεντρική Ελλάδα, 8 από την Πελοπόννησο, 4 από τη Βόρεια Ελλάδα και τη Θράκη, 3 από την Αττική και 2 από την Κρήτη. Το Ίδρυμα αναλαμβάνει την οικονομική στήριξη των υποτρόφων του μέχρι και το τέλος των σπουδών τους.
Πηγή: tanea.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea