WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Εκπαιδευτικά νέα

Αντιγραφή στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια

Antigrafi mathitesΓιατί άραγε οι μαθητές αντιγράφουν; Μόνο αυτοί φταίνε;Ποιος ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην προώθηση της ακαδημαϊκής ακεραιότητας; Μπορούν οι νέες τεχνολογίες να αποτρέψουν την ακαδημαϊκή απάτη;


Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας οι τρόποι με τους οποίους οι φοιτητές μπορούν να αντιγράψουν έχουν γίνει όλο και πιο εφευρετικοί. Στην Κίνα χρησιμοποιήθηκαν πρόσφατα μη επανδρωμένα αεροσκάφη επιτήρησης για την εξάλειψη της αντιγραφής στις εξετάσεις. Αλλά γιατί οι μαθητές το ρισκάρουν; Και ποιοι είναι μερικοί από τους τρόπους για να περιοριστεί το πρόβλημα;


Όλοι γνωρίζουμε ότι οι φοιτητές μερικές φορές αντιγράφουν αλλά τι γίνεται όταν οι εκπαιδευτικοί τους βοηθούν στην αντιγραφή; Στη Νότια Αφρική μερικοί από το διδακτικό προσωπικό έχασαν πρόσφατα τη δουλειά τους επειδή τους βοήθησαν στην αντιγραφή. Ας δούμε πως ένας εκπαιδευτικός μπορεί να παραβεί τους επαγγελματικούς κανόνες.


Nότιος Αφρική: Απάτη στις εξετάσεις

To εκπαιδευτικό σύστημα της Νότιας Αφρικής κατατάσσεται σταθερά ως ένα από τα χειρότερα στον κόσμο. Οι περισσότεροι φοιτητές παρακολουθούν σχολεία με ανεπαρκείς πόρους. Κάθε χρόνο, πάνω από 700.000 μαθητές δίνουν εξετάσεις για το Ανώτερο Εθνικό Πιστοποιητικό. Το πιστοποιητικό αυτό είναι το ελάχιστο που απαιτείται για να βρουν εργασία ή να μπούν στο πανεπιστήμιο. Δεδομένης της σημασίας των εξετάσεων το διακύβευμα είναι υψηλό. Ωστόσο, κάθε χρόνο, με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ,αnακαλύπτονται και νέα σκάνδαλα με αντιγραφές.


Για την Ζουμπέιντα Ντεσάι, Πρύτανη στο Πανεπιστήμιο του Western Cape:

«Κανένα σχολείο δεν θέλει να είναι στο πάτο του βαρελιού. Γι΄ αυτό το σχολείο θέλει να παρουσιάσει καλά αποτελέσματα.Εάν αισθανθούν ότι οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν καλά, τότε τους βοηθούν. Αυτό δεν τους δικαιολογεί.Η έμφαση ωστόσο δίνεται στη βαθμολογία και την κατάταξη στο σύστημα εξετάσεων, πόσοι από τους μαθητές θα περάσουν και ποιο είναι το ποσοστό επιτυχίας.»


Οι εκπαιδευτικοί απαγορεύεται να επιβλεπουν τις εξετάσεις στο μάθημα που διδάσκουν οι ίδιοι. Ωστόσο πέρυσι στο Κολλέγιο Στόουν-φαουντέιν, ένα ιδιωτικό σχολείο για φτωχούς μαθητές, συνέβη ακριβώς αυτό όταν ο διευθυντής ανάγκασε τους καθηγητές να μπουν για επιτήρηση σε διαφορετικές αιθουσες διδασκαλίας.


Για τον Σαχίντ Σαίχ, διευθυντή του Κολλεγίου: «Τους ανάγκασε να μπουν στην τάξη. Και όταν τους ζητήθηκε, δεν είχαν το κουράγιο να πουν στα παιδιά, «δεν ξέρω, κάτσε κάτω, δεν μιλάμε, συγκεντρωθείτε». Υποθέτω ότι βαθιά μέσα τους ήθελαν τα παιδιά να γράψουν καλά στο μάθημά τους. Ήταν ένας συνδυασμός και των δύο. Θα ήθελα να ξεκάθαρίσω ότι αν δεν είχε αναγκάσει τους συγκεκριμένους καθηγητές να επιτηρούν, δεν θα υπήρχε καμία παρατυπία.»


46 μαθητές κρίθηκαν ένοχοι για εξαπάτηση, συγκεκριμένα για ομαδική αντιγραφή. Ο διευθυντής και πέντε δάσκαλοι έχασαν τις δουλειές τους.Το 2014 το ποσοστό της αντιγραφής σε όλη τη χώρα ήταν άνευ προηγουμένου. Σε μερικούς μαθητές είχε απαγορευτεί να ξαναδώσουν εξετάσεις για τρία χρόνια ενώ μερικοί επιτηρητές διώχθηκαν ποινικά. Το Τμήμα Βασικής Εκπαίδευσης θεώρησε πως υπαίτια ήταν η δυσλειτουργία του σχολείου.


Για τον Elijah Mhlangu, του Τμήματος Βασικής Εκπαίδευσης: «Εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να θέσουμε την πολιτική, να πληρώνουμε τους καθηγητές, να τους προσλαμβάνουμε,να εξασφαλίζουμε πως υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι. Αλλά η καθημερινή λειτουργία εναπόκειται στις σχολικές κοινότητες και πιστεύουμε ότι θα πρέπει να παίξουν το ρόλο τους. Γι ‘αυτό λέμε πάντα ότι η εκπαίδευση είναι ένα κοινωνικό θέμα. Δεν μπορείτε να ρίχνετε την ευθύνη στον υπουργό, αυτό είναι κάτι που πρέπει να κάνετε εσείς».


Ενώ διεξάγονται έρευνες ελάχιστες φορές υπάρχουν τιμωρίες. Η Ντεσάι και άλλοι ανησυχούν πως η υπηρεσία έχει παραιτηθεί των ευθυνών της.

«Το Τμήμα θα πρέπει να είναι υπεύθυνο για ό,τι συμβαίνει στα σχολεία. Θα πρέπει να ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να λογοδοτούν».

Η Ντεσάι πιστεύει ακράδαντα ότι η παρακίνηση των παιδιών θα είναι το κλειδί για να σταματήσει η αντιγραφή στις εξετάσεις.

«Για μένα η λύση θα ήταν να κάνουν την εκπαίδευση πιο ζωντανή για τους νέους. Θα πρέπει να δούμε το όφελος της εκπαίδευσης. Όχι μόνο τις εξετάσεις και το απολυτήριο, αλλά την πραγματική εκπαίδευση και τι μπορεί αυτή να τους δώσει τη δυνατότητα να κάνουν».


Ισπανία: Επιδημία λογοκλοπής

Η αντιγραφή αποσπασμάτων από την εργασία ενός άλλου ατόμου μπορεί να θέσει χρόνια σπουδών σε κίνδυνο. Ωστόσο κάποιοι μαθητές είναι διατεθειμένοι να διακινδυνεύσουν λογοκλοπή ώστε να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους. Και στην Ισπανία οι αριθμοί είναι ιδιαίτερα ανησυχητικοί. Σε ένα πανεπιστήμιο,οι καθηγητές βρήκαν τη λύση στην τεχνολογία.


Ένα απλό copy-paste στο Διαδίκτυο, μια γρήγορη μετάφραση, ή ακόμα και η αγορά περιεχομένων από τρίτους έχει μετατραπεί σε μια ρουτίνα για χιλιάδες φοιτητές σε όλο τον κόσμο. Στην Ισπανία το θέμα έχει πάρει διαστάσεις: Μια έρευνα ανεβάζει το ποσοστό ακαδημαϊκής λογοκλοπής στο 20% Στη μάχη έναντια στη λογοκλοπή έχει ριχθεί το Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Καταλονίας. (Ενα από τα τρία μεγαλύτερα online πανεπιστήμια της Ευρώπης και πρωτοπόρος στην ανίχνευση λογοκλοπής μεταξύ των μαθητών). Εχει τελειοποιήσει το δικό του λογισμικό ενάντια στη λογοκλοπή τα τελευταία πέντε χρόνια. Αυτή η ομάδα των μηχανικών είναι αποφασισμένη να σταθεί εμπόδιο σε όσους φοιτητές προσπαθούν να αντιγραψουν.


Για τον Τζορντί Ντουράν από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Καταλονίας:

«Ο καθηγητής λαμβάνει το έγγραφο και βλέπει τα ποσοστά. Αν η σύμπτωση είναι υψηλή και θέλει περισσότερες πληροφορίες για να εκτιμήσει αν πρόκειται για περίπτωση λογοκλοπή, μπορεί να δει λεπτομερώς, το ένα έγγραφο δίπλα στο άλλο και ελέγχει ποια κείμενα είναι ίδια».


Με αυτό το λογισμικό μπορείς ταχύτατα να εκτιμήσεις αν ένα κείμενο έχει αντιγραφεί από άλλη εργασία με βάση τα πρότυπα γραψίματος. Από την εφαρμογή αυτού του εργαλείου,η λογοκλοπή από τις βάσεις δεδομένων του πανεπιστημίου έχει μειωθεί εντυπωσιακά κατά 80%. Αλλά δεν είναι μόνο η άμεση πρόσβαση σε εκατομμύρια πηγες που ενθαρρύνει τους φοιτητές να αντιγράψουν. Παρατηρείται επίσης μια έλλειψη αξιών για την οποία οι καθηγητές έχουν επίσης μερίδιο ευθύνης.


Για την Διευθύντρια Εκπαίδευσης Elena Barberà:«Αν ο μαθητής μπορεί να αντιγράψει ή να αποκτήσει πρόσβαση εύκολα σε πληροφορίες, θα το κάνει. Εναπόκειται σε εμάς τους καθηγητές να βρούμε μια λύση. Πρέπει να είμαστε δημιουργικοί, να βρούμε έναν άλλο τρόπο σκέψης και να προτείνουμε πράγματα, προκειμένου να σταματήσει να συμβαίνει αυτό.»


Σύμφωνα με αυτή την ειδικό σε Τεχνολογίες Επικοινωνίας, εναπόκειται στους καθηγητές να διδάξουν στους μαθητές πώς να παραθέσουν τη βιβλιογραφία που χρησιμοποιείται στην ακαδημαϊκή εργασία τους και να πείσουν να είναι ειλικρινείς και να αναγνωρίζουν ότι χρησιμοποιούν γνώσεις ήδη δημοσιευμένες.


Η αδυναμία των καθηγητών να προσαρμοστούν στο νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι μια ανοιχτή πρόσκληση στους φοιτητές ώστε να είναι τεμπέληδες και αδιάφοροι, λέει η φοιτήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας Roser Simona:«Αν δεν μου δίνετε ένα έργο που να με ενθαρρύνει να είμαι δημιουργική,να εμπνευστώ ώστε να βρω μια νέα οπτική γωνία για αυτό που θέλω να πω, τότε ίσως θα πάρω τον εύκολο δρόμο, ο οποίος είναι «Εντάξει, ας ψάξω για αυτό που έχουν γράψει εκατομμύρια άλλοι πριν από μένα, Δεν μπορεί να του προσδώσει το προσωπικό μου στυλ , αλλά ούτως ή άλλως με βοηθάει να περάσω.»


Για αυτή τη φοιτήτρια η κόκκινη γραμμή μεταξύ λογοκλοπής και καλής έρευνας είναι απλή:«Για μένα, η κόκκινη γραμμή είναι το απευθείας copy-paste.Το να αρπάζεις ένα κείμενο που γράφτηκε από κάποιον άλλο που έχεις βρει, και να το βάζεις στη μέση της εργασίας σου, σαν να γράφτηκε από σένα. Για μένα αυτό είναι προφανώς το όριο.»


Τα πανεπιστήμια αρχίζουν να παίρνουν στα σοβαρά αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιώντας λογισμικά κατά της λογοκλοπής. Η αξιοπιστία των ιστορικών θεσμών διακυβεύεται, εάν δεν τεθεί αυτή η επιδημία υπό έλεγχο.


Ινδία: Δοκιμάζοντας τα όρια

Φέτος η Ινδία έγινε πρωτοσέλιδο για μαζικά σκάνδαλα αντιγραφής ενώ είδαμε εκατοντάδες γονείς να συλαμβάνονται και οι εξετάσεις στην Ιατρική να ακυρώνονται. Ας ανακαλύψουμε τι συνέβη.


Για τις εκατοντάδες χιλιάδες των φοιτητών κάθε χρόνο που δεν πετυχαίνουν στις σχολές, η επιτυχία στην Ιατρική ή στη σχολή Μηχανικών φαντάζει σαν ένα εισιτήριο στο κύρος και την ευημερία.


Η Δρ Ανίτα Σπάντιγκαμ κοσμήτορας του Ιατρικής Σχολής Γκόα:«Η Ιατρική, η Οδοντιατρική, η Μηχανολογία – Όλα αυτά είναι επαγγέλματα στην Ινδία που παραδοσιακά συνδέονται με μια καλή θέση στην κοινωνία Αν είστε μηχανικός ή γιατρός,τότε όλοι σας κοιτάζουν με θαυμασμό.»


Πάνω από 600.000 μαθητές δίνουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε μία από τις 4.000 θέσεις στην Ιατρική στα δημόσια Πανεπιστήμια της Ινδίας. «Για τους μαθητές, οι εξετάσεις είναι σημαντικές. Αν έπρεπε να ενταχθούν σε μια ιδιωτική σχολή, θα έπρεπε να πληρώσουν μεγάλα ποσά σε δίδακτρα.»


«Αν είστε σε ιδιωτική σχολή τότε τα έξοδα είναι αρκετά υψηλά. Τα δίδακτρα αγγίζουν τα 67.000 ευρώ»,λέει ο μεταπτυχιακός φοιτητής Πρατζίπ Άνγκραμ.


Φέτος, το Ανώτατο Δικαστήριο της Ινδίας σόκαρε τους φοιτητές με το να ακυρώσει τις εξετάσεις για την Ιατρική λόγω των κατηγοριών για αντιγραφή και να τις προγραμματίσει για τον Ιούλιο. Ενώ οι μαθητές κατέφυγαν στην υψηλή τεχνολογία για να αντιγράψουν στις εξετάσεις εισαγωγής στην Ιατρική ,χρησιμοποιώντας κινητά τηλέφωνα και Bluetooth για να επικοινωνούν με πληρωμένους γιατρούς έξω από τις αίθουσες, οι γονείς και οι φίλοι των μαθητών που έδιναν εξετάσεις στο σχολείο στη Μπιχάρ της κεντρικής Ινδίας, ανεβηκαν με σκάλες στους τοιχους προκειμένου να δώσουν στα παιδια τους τις απαντησεις απο τα παράθυρα.

«Υπάρχουν γονείς που θέλουν τα παιδιά τους να διαπρέψουν, που θέλουν να γίνουν κάτι στη ζωή τους. Έτσι, οι γονείς θα μπορούσαν πράγματι να ενθαρρύνουν τους μαθητές, μερικές φορές ακόμη και να τους ασκήσουν πίεση για να γράψουν καλά.»


Ο Δρ Πραντίπ δείχνει να κατανοεί τη νοοτροπία των φοιτητών από αγροτική Ινδία.«Στις αγροτικές περιοχές θα δείτε, ότι δεν υπάρχει κάποιος που να συμβουλεύει τους μαθητές. Σκέφτονται την ιατρική ή την εφαρμοσμένη μηχανική και αν αποτύχουν σε αυτές τις εξετάσεις, τότε σκέφτονται ότι η καριέρα τους έχει τελειώσει, ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα.»


Ειδικοί,όπως η Δρ Ναντίτα Ντε Σούζα, που εργάζονται στον τομέα της ανάπτυξης του παιδιού, όπως το Sethu (Κέντρο για την Ανάπτυξη του Παιδιού), πιστεύουν ότι υπάρχει ένα εγγενές πρόβλημα στο ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα.«Η διαδικασία της σκέψης ενός παιδιού, αναστέλλεται καθώς η λεγόμενη σωστή απάντηση είναι η απάντηση που ο δάσκαλος έχει δώσει. Έτσι, ακόμη και αυτή είναι μια μορφή εξαπάτησης, επειδή δεν είναι η δική τους απάντηση. Αυτό που έχει αξία για αυτούς είναι ότι θα πρέπει να δείχνουν σωστά, δεν πειράζει αν δεν είναι δικά σας. Νομίζω ότι από εκεί ξεκινάει το θέμα. Από τη στιγμή που επιδιώκουμε την τελειότητα και τα λάθη τιμωρούνται, τα παιδιά θα κάνουν τα πάντα ώστε να διασφαλίσουν ότι η εργασία τους είναι καλή.»

 

Πηγή: gr.euronews.com


Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.