Διαδικτυακή παρέμβαση φοιτητών για τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια
Μια μικρή "θύελλα" προκάλεσε στο Διαδίκτυο ταινία μικρού μήκους που έφτιαξαν φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι οποίοι με την καθοδήγηση της Καθηγήτριας τους, προσεγγίζουν με καλλιτεχνική ματιά το πρόβλημα του εθισμού στον τζόγο και των παρενεργειών του.
Η ομάδα των φοιτητών του ΟΠΑ που έφτιαξε την ταινία μικρού μήκους, μέσα σε λίγες ημέρες κέρδισε περισσότερα από 5000 "χτυπήματα" στο διαδικτυακό κανάλι youtube, αλλά και αναρτήσεις σε σαράντα διαφορετικές ιστοσελίδες.
Η επιτυχημένη αυτή παρέμβαση έγινε υπό την επίβλεψη της Επίκουρης Καθηγήτριας Ολίβιας Κυριακίδου, στα πλαίσια του μαθήματος "Οργανωσιακή Ψυχολογία", ενώ αποτελεί έργο των φοιτητών Γεώργιου Βενέρη, Αναστάσιου Γεωργακόπουλο, Ελευθέριου Καλογρίδη, Μάριου Κονσολάκη και Ιοκάστης Κουτσάφτη του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Όπως λένε οι ίδιοι οι συντελεστές του έργου, "ο τζόγος μπορεί εύκολα να ξεγελάσει λόγω της εκ φύσεως θετικής προεξόφλησης του μέλλοντος από τους ανθρώπους. Εδώ ακριβώς έγκειται και το πρόβλημα. Κανείς δεν παίζει για να χάσει και η αδρεναλίνη καθώς περιμένουμε τη νίκη-κέρδος (ιδίως όσοι το έχουν ανάγκη) μπορεί να προκαλέσει εθισμό".
Η παρέμβαση στοχεύει να κινητοποιήσει νέα άτομα ηλικίας 16-24 να συνειδητοποιήσουν τον κίνδυνο που ελλοχεύει πίσω από μια φαινομενικά παροδική συμπεριφορά. Το φαινόμενο εθισμού στα τυχερά παιχνίδια αποκτά δραματικές διαστάσεις σε αυτή την ηλικιακή ομάδα καθώς παρατηρούμε ραγδαία αύξηση των ποσοστών εθισμένων νέων στα τυχερά παιχνίδια τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, η παρέμβαση υποδεικνύει ότι δεν υπάρχουν αδιέξοδα και προδιαγεγραμμένες πορείες, αρκεί να μπορούμε να αφουγκραστούμε το πρόβλημα και να πιστέψουμε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Η ομάδα προσέγγισε το θέμα αρχικά μέσα από τη συστηματική μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας που αναλύει το επιστημονικό υπόβαθρο του εθισμού προκειμένου να εντοπιστούν οι αιτίες του και να αποφασιστεί η στόχευση της παρέμβασης. Στη συνέχεια, ήρθε σε επαφή με ποικίλα κέντρα θεραπείας εξαρτημένων ατόμων για ενημέρωση από ειδικούς ψυχολόγους και κριτική αξιολόγηση της παρέμβασής τους. Βέβαια, οι μεγαλύτερες δυσκολίες εμφανίζονται πάντα στην υλοποίηση των έργων και των παρεμβάσεων.
Η υλοποίηση της συγκεκριμένης παρέμβασης απαιτούσε από τους φοιτητές να ενεργήσουν και ως ομάδα παραγωγής μιας ταινίας μικρού μήκους. Κατά συνέπεια, εργάστηκαν εντατικά πάνω στη διαμόρφωση του σεναρίου, στην ανάδειξη και την εκμάθηση των ρόλων, στην προσέγγιση συνεργείου εικονοληψίας και μοντάζ, στην εξεύρεση των κατάλληλων χώρων και τη σκηνογραφία καθώς και στη στράτευση ηθοποιών που θα αναλάμβαναν κάποιους από τους ρόλους.
Στην παρέμβαση αυτή, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει ο κύριος Θανάσης Ευθυμιάδης, καταξιωμένος Έλληνας ηθοποιός, ο οποίος δέχθηκε χωρίς καμία επιφύλαξη να συνδράμει αποφασιστικά στην υλοποίηση της προσπάθειάς τους.
Όλοι οι συντελεστές του έργου τονίζουν ότι το Πανεπιστήμιο οφείλει να αναδεικνύει τον κοινωνικό του ρόλο ιδιαίτερα, μέσω της ανάπτυξης ποικίλων πρωτοβουλιών σε περιόδους κρίσης. Ο στόχος αυτός, αποκτά σάρκα και οστά στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών όπου, παράλληλα με το υψηλού επιπέδου ακαδημαϊκό έργο, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο να εκπαιδεύει τους φοιτητές του ούτως ώστε να αναπτυχθούν σε ενεργούς, δημοκρατικούς και δημιουργικούς πολίτες μιας σύγχρονης κοινωνίας.
Η παρέμβαση έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο: https://www.youtube.com/watch?v=YIJkvbGCivA
Πηγή: news.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea