Όσα θέλετε να ξέρετε για τις αμοιβαίες μετεγγραφές
Τη διαδικασία των αμοιβαίων μετεγγραφών παρουσιάζει το news.gr με βάση απόφαση του υπουργού Παιδείας.
Σύμφωνα με το νόμο 4274/2014 αμοιβαία μεταφορά θέσης εισαγωγής χωρίς τον περιορισμό εισοδηματικού κριτηρίου ή κριτηρίου ποσόστωσης επιτρέπεται σε αντίστοιχη σχολή ή τμήμα από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο ή από ΤΕΙ σε ΤΕΙ.
Για ποια Πανεπιστήμια και ΤΕΙ δεν επιτρέπονται οι αμοιβαίες μετεγγραφές
Η αμοιβαία μεταφορά θέσης δεν επιτρέπεται από και προς σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Δεν υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια και ποσόστωση
Σημειώνουμε ότι στις αμοιβαίες μετεγγραφές δεν υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια και ποσόστωση γεγονός που αναφέρεται και στην υπουργική απόφαση που αναφέρει ότι «δύνανται να αιτηθούν αμοιβαία μεταφορά θέσης εισαγωγής χωρίς τον περιορισμό εισοδηματικού κριτηρίου ή κριτηρίου ποσόστωσης, εφόσον φοιτούν σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ».
Προϋπόθεση εγγραφής στο ίδιο εξάμηνο
Στην απόφαση ορίζεται ότι η αμοιβαία μεταφορά θέσης εισαγωγής δύναται να πραγματοποιηθεί σε αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα, υπό την προϋπόθεση εγγραφής στο ίδιο εξάμηνο σπουδών.
Χρόνος αιτήσεων
Τρέχον έτος
Έως την 31η Ιανουαρίου 2015, για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, οι δύο φοιτητές που ενδιαφέρονται για την αμοιβαία μεταφορά θέσης εισαγωγής υποβάλουν κοινή αίτηση στις αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα, υπό την προϋπόθεση εγγραφής των δύο φοιτητών στο ίδιο εξάμηνο σπουδών.
Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος
Για τα επόμενα ακαδημαϊκά έτη η κοινή αίτηση της υποβάλλεται από την 1η Σεπτεμβρίου έως την 30η Σεπτεμβρίου.
Δικαιολογητικά
1) Βεβαίωση εγγραφής του Τμήματος προέλευσης.
2) Κοινή αίτηση των δύο ενδιαφερομένων φοιτητών για μεταφοράς θέσης εισαγωγής, η οποία υποβάλλεται στις Αντίστοιχες Σχολές / Τμήματα των Α.Ε.Ι.
Χρόνος ολοκλήρωσης της μετεγγραφής
Η διαδικασία της αμοιβαίας μεταφοράς θέσης εισαγωγής για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος ολοκληρώνεται έως την 27η Φεβρουαρίου 2015 με την ανακοίνωση των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος του Α.Ε.Ι. ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου/Διοικούσας Επιτροπής της Α.Ε.Α.
Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος που καταληκτική ημερομηνία είναι η 30η Σεπτεμβρίου η διαδικασία μεταφοράς θέσης θα ολοκληρώνεται με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος του Α.Ε.Ι. ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου/Διοικούσας Επιτροπής της Α.Ε.Α., η οποία εκδίδεται έως 20 Οκτωβρίου εκάστου ακαδημαϊκού έτους.
Αίτηση διαγραφής
Η εγγραφή των δικαιούχων θα πραγματοποιηθεί από τις Γραμματείες των σχολών/Τμημάτων Υποδοχής, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι προσκομίσουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης διαγραφής τους από το Τμήμα προέλευσης.
Η Γραμματεία του Τμήματος προέλευσης υποχρεούται να αποστείλει υπηρεσιακά το φάκελο του φοιτητή, όπου περιλαμβάνεται και η βεβαίωση διαγραφής του.
Ενστάσεις
Οι αιτούντες δικαιούνται να υποβάλλουν Αίτηση Θεραπείας εντός δέκα (10) ημερών από την ανακοίνωση των αποφάσεων.
Αναγνώριση μαθημάτων
Οι μεταφερόμενοι φοιτητές δύνανται να κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 35 του Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24Α΄) για την αναγνώριση μαθημάτων.
Για όσους δε γνωρίζουν η εν λόγω διάταξη αναφέρει τα ακόλουθα:
"Από το ακαδημαϊκό έτος 2012−2013 δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές που εισάγονται σε Τμήμα των Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες εκκλησιαστικές Ακαδημίες, να αναγνωρίσουν μαθήματα τα οποία έχουν διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στο Τμήμα προέλευσής τους.
Η αναγνώριση των μαθημάτων πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Τμήματος, κατά περίπτωση και οι φοιτητές απαλλάσσονται από την εξέταση των μαθημάτων ή των ασκήσεων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος υποδοχής που διδάχθηκαν στο Τμήμα προέλευσης και δύνανται να ενταχθούν σε διαφορετικό εξάμηνο από αυτό της εγγραφής τους"
Δείτε εδώ τις αντιστοιχίες των ΑΕΙ
Δείτε εδώ τις αντιστοιχίες των ΤΕΙ
Πηγή: news.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea