WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Εκπαιδευτικά νέα

Οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου ψάχνουν τον μύθο τους

Mathites8Συναγερμό εκπαιδευτικής εκστρατείας σημαίνουν το υπουργείο Παιδείας με το Φεστιβάλ Ικαρίας για το σχολικό έτος 2014-15, διοργανώνοντας τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Ένας μύθος για κάθε μαθητή». Στόχος της κινητοποίησης είναι 100.000 μαθητές της Γ' Γυμνασίου να έρθουν σε επαφή με τον… μύθο του τόπου τους.


Ζητούμενο του εν λόγω διαγωνισμού είναι η γνωριμία τους με τον Θησέα, τον Ιπποκράτη, τη Σαπφώ, τον Διγενή Ακρίτα, τον Αθανάσιο Διάκο, τον Σπύρο Λούη, τη Μαρία Κάλλας, τον Παπανικολάου και τόσους άλλους που ξεπηδούν μέσα από την ιστορία μικρών ή μεγαλύτερων κοινωνιών για να φθάσουν στις μέρες μας να γίνουν θρύλοι.


Οι μαθητές καλούνται να επικεντρωθούν σε έναν από τους μύθους του τόπου τους (όχι στο σύνολο των μύθων) μέσα από άμεσες και έμμεσες πηγές, να συστηματοποιήσουν τις πηγές. Να επισκεφθούν το μουσείο του τόπου τους (εάν υπάρχει) και να αναζητήσουν έργα των τεχνών (γλυπτική, κεραμική κτλ.) που σχετίζονται με το μύθο που διερευνούν. Να πάρουν συνέντευξη από αρχαιολόγους ή να ζητήσουν τη βοήθειά τους στον εντοπισμό των σχετικών με το θέμα τους έργων των τεχνών. Να φωτογραφίσουν τα έργα αυτά ή να αναζητήσουν φωτογραφίες τους σε βιβλία. Να επισκεφθούν τους τόπους όπου διαδραματίστηκε ο μύθος που επέλεξαν και να τους φωτογραφίσουν και τέλος να ανιχνεύσουν επιβιώσεις του μύθου που μελετούν σε λαϊκά δρώμενα και αφηγήσεις.


Αφού οι ομάδες από δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια της χώρας αποστείλουν ηλεκτρονικά τις εργασίες τους στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, θα αξιολογηθούν και θα επικρατήσει μία ομάδα από κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συνολικά 13 εργασίες θα παρουσιαστούν σε εκδήλωση, όπου και τελικώς θα βραβευθεί μία.


Προϋποθέσεις συμμετοχής

Η ομάδα συμμετοχής στον διαγωνισμό δεν μπορεί να υπερβαίνει τα πέντε άτομα. Τα σχολεία που επιθυμούν να συμμετάσχουν πρέπει να αποστείλουν αίτηση συμμετοχής στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ως την 30ή Νοεμβρίου 2014, όπου θα αναφέρονται:

- ο τίτλος της εργασίας τους (ο μύθος που πρόκειται να παρουσιάσουν),
- το περιεχόμενο περιληπτικά,
- το όνομα του υπεύθυνου καθηγητή,
- τα ονόματα των συμμετεχόντων μαθητών.


Καταληκτική ημερομηνία για την αποστολή των εργασιών ορίζεται η 28η Φεβρουαρίου 2015. Οι εργασίες που θα επιλεγούν θα παρουσιαστούν στην Αθήνα στις 25 και 26 Απριλίου 2015.


H ομάδα των μαθητών με τον υπεύθυνο καθηγητή, της οποίας η εργασία θα αξιολογηθεί από την επιτροπή ως η καλύτερη, θα φιλοξενηθεί στην Ικαρία τον Ιούλιο του 2015. Όλα τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής θα καλυφθούν από το Φεστιβάλ Ικαρίας. Στην υλοποίηση της ιδέας αυτής συνέβαλαν τα θετικά αποτελέσματα αντίστοιχου πιλοτικού προγράμματος που πραγματοποιήθηκαν το 2008-09 στα γυμνάσια του Αιγαίου.


Φεστιβάλ Ικαρίας

Το Φεστιβάλ Ικαρίας είναι μια μη κερδοσκοπική εταιρεία, με κύριο μέλημα την οργάνωση εκδηλώσεων στο νησί του Αιγαίου και στόχο τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μας και διοργανώνει κάθε χρόνο εκδήλωση με κύριο άξονα αρχαιολογικά και μυθολογικά θέματα.


Το Φεστιβάλ Ικαρίας 2015 με θέμα «Η Μυθολογία από μαθητές για μαθητές», το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο νησί τον Ιούλιο του 2015, απευθύνεται σε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου και η συμμετοχή σε αυτό είναι προαιρετική.


Στόχος του προγράμματος είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τους μύθους του τόπου τους, να μπουν στη διαδικασία της έρευνας και της συστηματοποίησης μαρτυριών (αρχαίων και νεότερων) και να αναγνώσουν τους μύθους του τόπου τους παράλληλα με την ιστορία.

 

Πηγή: tovima.gr

 

Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.