WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Δελτία τύπου

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ Μ.Μ.Μ. ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

ΈΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΙΕΚ ΞΥΝΗ

iekxiniΗ έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 10 Σεπτεμβρίου έως 10 Οκτωβρίου 2011 από το Κέντρο Σπουδαστικών Ερευνών του ΙΕΚ ΞΥΝΗ και τους σπουδαστές του Τομέα Οικονομίας – Διοίκησης.

Εφαλτήριο για την εκπόνηση της έρευνας, στάθηκε η συνεχής και επαναλαμβανόμενη απεργία των εργαζόμενων στα ΜΜΜ. Παραβλέποντας την καθημερινή ταλαιπωρία των επιβατών, οι σπουδαστές του ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΑΘΗΝΑΣ, εστίασαν σε συγκεκριμένα ποιοτικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις αστικές συγκοινωνίες διαχρονικά.

Προφίλ δείγματος

Στο προφίλ της έρευνας συμμετείχαν άντρες σε ποσοστό 47,02% ενώ το 52,98% ήταν γυναίκες.

Η πολυπληθέστερη ηλικιακή ομάδα που συμμετείχε στην έρευνα, είναι αυτή των ατόμων 25-29 ετών, ακολουθούμενη από την ομάδα 20-24 ετών. Τη μικρότερη συμμετοχή κατέγραψε η ομάδα ηλικίας 55-59 ετών.

Κατά φθίνουσα σειρά, ποσοστό 35,10%  δήλωσαν μισθωτοί το 26,49% μαθητές/φοιτητές, άνεργοι το 25,17% και τέλος το  13,25% αυτοαπασχολούμενοι.

Η βασική εισοδηματική τάξη του δείγματος είναι αυτή των 0-500€/μήνα, με ποσοστό συμμετοχής 60,93% .

Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων είναι άγαμοι (86,09%).

Αρνητική εκτίμηση για τις τηρούμενες προδιαγραφές των Μ.Μ.Μ. καταγράφει η πλειοψηφία των συμμετεχόντων, όπως παρουσιάζεται και στο ακόλουθο γράφημα.

iekxini-erevna1

Οι συμμετέχοντες ζητήθηκε να αξιολογήσουν την εξυπηρέτηση που προσφέρουν τα Μ.Μ.Μ. στους πολίτες. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε πενταβάθμια κλίμακα, από το 1 (χαμηλή) έως το 5 (υψηλή βαθμολογία). Νικητής αναδείχθηκε το ΜΕΤΡΟ, αποσπώντας την υψηλότερη βαθμολογία. Στη δεύτερη θέση ακολουθούν ο Προαστιακός σιδηρόδρομος και το ΤΡΑΜ. Στις δύο τελευταίες θέσεις βρίσκονται τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ και τα τρόλεϊ και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ). Οι απαντήσεις ανά μέσο και βαθμολογική κλίμακα αποδίδονται στο ακόλουθο γράφημα.

iekxini-erevna2

Από τους συμμετέχοντες στην έρευνα ζητήθηκε να αξιολογήσουν ποιοτικά χαρακτηριστικά των Μ.Μ.Μ.. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε κλίμακα πέντε βαθμών, από το 1 (χαμηλή) έως το 5 (υψηλή)

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 92,05% πιστεύει ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του δικτύου των Μ.Μ.Μ. στο λεκανοπέδιο.

Η τιμή του εισιτηρίου θεωρείται ακριβή από τη συντριπτική πλειοψηφία, 80,79%, ενώ μόλις το 1,99% έχει αντίθετη άποψη. Ποσοστό 14,57% θεωρεί την τιμή φυσιολογική.

Τα έργα επέκτασης του ΜΕΤΡΟ χαρακτηρίζονται από έντονη χρονο καθυστέρηση υποστηρίζει η συντριπτική πλειοψηφία με ποσοστό 84,11%, ενώ το 11,26% δήλωσαν ότι εκτελούνται σε εύλογο χρόνο. Ποσοστό 4,64% 7 άτομα δεν εξέφρασε γνώμη ή δήλωσε άγνοια.

Οι σταθμοί του ΜΕΤΡΟ είναι αρεστοί στην πλειοψηφία, με ποσοστό 89,40%.

Το ιντερνέτ σε ποσοστό 64,24% αποτελεί πηγή πληροφόρησης δρομολογίων , ενώ το 23,18% των ερωτηθέντων πληροφορούνται από στάσεις και εκδοτήρια. Λοιπές πηγές πληροφόρησης είναι η τηλεφωνική γραμμή (5,96%), ενημερωτικά φυλλάδια (4,64%) και οι οδηγοί οχημάτων (1,99%).

Στον πίνακα που ακολουθεί αποτυπώνεται η εβδομαδιαία συχνότητα χρήσης των Μ.Μ.Μ. και στο γράφημα η ημερήσια κατανάλωση χρόνου εντός των συγκοινωνιακών μέσων.

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΧΡΗΣΗ

ΤΩΝ Μ.Μ.Μ.

(%)

0-1 φορά

24,50%

2-3 φορές

17,88%

4-5 φορές

23,84%

Καθημερινά

33,77%

Πορίσματα της έρευνας

Νικητήριο μέσο μεταφοράς εμφανίζονται οι δημόσιες συγκοινωνίες. Πιο συγκεκριμένα, το 51,66% χρησιμοποιεί αποκλειστικά τα Μ.Μ.Μ ενώ το 18,54% χρησιμοποιεί Ι.Χ. αυτοκίνητο. Στην τρίτη θέση χρήσης ισοβαθμούν το ιδιόκτητο μηχανάκι και η συνδυαστική χρήση των μέσων, με ποσοστό 11,26% έκαστο. Στην τέταρτη θέση είναι το ποδήλατο, καθώς το προτιμά μόλις το 5,30% και τελευταία επιλογή αναδεικνύεται το ταξί.

Χαρακτηριστική είναι η χρήση των ταξί από τους συμμετέχοντες καθώς σε περιπτώσεις απεργιών ή σε συνθήκες πίεσης χρόνου, ποσοστό 72% και 69% αντίστοιχα, προτιμούν να διαθέσουν το χρηματικό αντίτιμο της μεταφοράς με ταξί.

Η πλειοψηφία των απαντήσεων κυμαίνεται στο μέσο όρο της κλίμακας. Βασικότερο πρόβλημα αποδεικνύεται η ασφάλεια των χώρων στάθμευσης των οχημάτων ( οι στάσεις αναμονής των επιβατών ), ενώ ως δεύτερο πρόβλημα υποδεικνύεται η καθαριότητα και οι κανόνες υγιεινής που εφαρμόζονται στα οχήματα. Ως τρίτο χαρακτηριστικό που χρήζει βελτίωσης καταγράφεται η ηλικία των οχημάτων ( υψηλός μέσος όρος).

Σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η ανταπόκριση δρομολογίων και  διασύνδεση περιοχών και η επάρκεια της συχνότητας δρομολογίων λαμβάνουν τη χαμηλότερη αρνητική βαθμολογία.

1

2

3

4

5

Επάρκεια συχνότητας  δρομολογίων

17,22%

28,48%

30,46%

17,88%

5,96%

Ανταπόκριση
δρομολογίων και
διασύνδεση περιοχών

13,25%

19,87%

35,10%

27,81%

3,97%

Συμπεριφορά
προσωπικού

13,91%

30,46%

35,76%

16,56%

3,31%

Ηλικία
τεχνολογία
οχημάτων

20,53%

30,46%

31,13%

16,56%

1,32%

Ασφάλεια χώρων
στάθμευσης
& στάσεων

25,83%

30,46%

29,80%

10,60%

3,31%

Καθαριότητα
οχημάτων

29,14%

33,11%

21,85%

11,92%

3,97%

iekxini-erevna3

Τέλος αξιοσημείωτα είναι δύο ακόμα στοιχεία:

  1. Η λειτουργία των σταθμών του ΜΕΤΡΟ και του ΗΣΑΠ κατά τις βραδινές ώρες (επέκταση ωραρίου) και
  1. Η πλειοψηφική παρατήρηση απώλειας ειδικών υποδομών εξυπηρέτησης ΑΜΕΑ σε πολλές στάσεις αστικών λεωφορείων, καθώς οι περιβάλλοντες χώροι των στάσεων δεν επιδέχονται εύκολα μεταποίηση.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τους σπουδαστές:

Κλωτσοτήρα Γρηγόριο

Pando Evmorfia 

Σκουρλά Αμαρυλλίς

Τουμπανάκη Κωνσταντίνο

Επιβλέπων Καθηγητής:

Καλογιάννης Ιωάννης

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.